Salgsbetingelser
Navn: Stoneware AS
Epost: hei@stoneware.no
Adresse: Åsveien 18, 1369 Stabekk
Organisasjonsnummer: 930 182 486
Vi selger våre produkter kun til kunder med adresse i Norge.
Avtalen
Avtalen består av disse salgsbetingelsene, opplysninger gitt i bestillingsløsningen og eventuelt særskilt avtalte vilkår. Ved eventuell motstrid mellom opplysningene, går det som særskilt er avtalt mellom partene foran, så fremt det ikke strider mot ufravikelig lovgivning.
Avtalen vil i tillegg bli utfylt av relevante lovbestemmelser som regulerer kjøp av varer mellom næringsdrivende og forbrukere.
For næringsdrivende kunder gjelder andre vilkår.
Partene
Firmanavn: Stoneware AS, mail: hei@stoneware.no org.nr: 930 182 486, betegnes i det følgende som selger/selgeren.
Kjøper er den forbrukeren som foretar bestillingen, og betegnes i det følgende som kjøper/kjøperen.
Avtaleinngåelse
Avtalen er bindende for begge parter når kjøperen har sendt sin bestilling til selgeren.
Avtalen er likevel ikke bindende hvis det har forekommet skrive- eller tastefeil i tilbudet fra selgeren i bestillingsløsningen i nettbutikken eller i kjøperens bestilling, og den annen part innså eller burde ha innsett at det forelå en slik feil.
Pris
Den oppgitte prisen for varen og tjenester er den totale prisen kjøper skal betale. Denne prisen inkluderer alle avgifter og tilleggskostnader. Dersom varen skal sendes skal kjøper bære kostnadene ved frakt dersom ikke annet er avtalt. Ytterligere kostnader som selger før kjøpet ikke har informert om, skal kjøper ikke bære.
Bestilling
Når din bestilling er registrert, vil du motta en bestillingsbekreftelse per e-post. Har du spørsmål angående din bestilling, kan du ta kontakt på hei@stoneware.no, husk å markere e-posten med ordrenummer og emne.
Vi tar forbehold om at varelageret i nettbutikken, kan inneholde feil. Skulle du mot formodning oppleve at vi er utsolgt for et eller flere produkter i din bestilling, belastes du selvsagt ikke for varen som ikke kan leveres. Ønsker du å kansellere en bestilling/vare, må du ta kontakt med oss fortest mulig per e-post. Er varen allerede sendt, må du benytte deg av angreretten.
Leveringsbetingelser
Stoneware AS står ikke ansvarlig for eventuelle forsinkelser i levering av din vare, som skyldes feil eller forsinkelser hos fraktleverandør. Alle leveringsfrister er veiledende, og avvik kan forekomme. Dersom din sending blir forsinket, eller borte vil vi gjøre vårt ytterste for å hjelpe deg slik at den kan mottas så raskt som mulig.
Dersom du ikke har mottatt din bestilling innen 30 virkedager etter at den er bestilt ber vi deg ta kontakt på hei@stoneware.no. Dersom du mot formodning ikke skulle motta dine varer, får du selvsagt refundert det du har betalt. Er varen blitt skadet etter at kjøperen har fått den, gjelder fortsatt angreretten, med mindre skaden skyldes uaktsomhet eller manglende omsorg fra kjøperens side. Vi anbefaler at du velger å beholde originalemballasjen, da varen bør leveres i originalemballasjen for at vi skal kunne bekrefte opphavet.
Reklamasjon
Du må reklamere innen rimelig tid dersom du oppdager feil eller mangler ved varen. Ta kontakt på e-post og vis til ditt ordrenummer og beskriv feilen eller mangelen. Vi vil vurdere om feilen eller mangelen omfattes av forbrukerkjøpslovens regler. Om feilen omfattes og du ønsker en ny vare, blir den tilsendt på Stoneware AS sin regning. Ønsker du pengene tilbake, må du gi oss beskjed om dette. Du vil få pengene tilbakebetalt innen 14 dager, fra vi mottok varen i retur.
Forsinkelse, manglende levering og mangler
Dersom selgeren ikke leverer varen eller leverer den for sent i henhold til avtalen mellom partene, og dette ikke skyldes kjøperen eller forhold på kjøperens side, kan kjøperen i henhold til reglene i forbrukerkjøpslovens kapittel 5 etter omstendighetene holde kjøpesummen tilbake, kreve oppfyllelse, heve avtalen og/eller kreve erstatning fra selgeren.
Hvis det foreligger en mangel ved varen må kjøper innen rimelig tid etter at den ble oppdaget eller burde ha blitt oppdaget, gi selger melding om at han eller hun vil påberope seg mangelen. Kjøper har alltid reklamert tidsnok dersom det skjer innen 2 mnd. fra mangelen ble oppdaget eller burde blitt oppdaget. Reklamasjon kan skje senest to år etter at kjøper overtok varen. Dersom varen eller deler av den er ment å vare vesentlig lenger enn to år, er reklamasjonsfristen fem år.
Dersom varen har en mangel og dette ikke skyldes kjøperen eller forhold på kjøperens side, kan kjøperen i henhold til reglene i forbrukerkjøpsloven kapittel 6 etter omstendighetene holde kjøpesummen tilbake, velge mellom retting og omlevering, kreve prisavslag, kreve avtalen hevet og/eller kreve erstatning fra selgeren.
Angrerett
Kjøperen angre kjøpet av varen i henhold til angrerettloven.
Kjøperen må gi selger melding om bruk av angreretten innen 14 dager fra fristen begynner å løpe. I fristen inkluderes alle kalenderdager. Dersom fristen ender på en lørdag, helligdag eller høytidsdag forlenges fristen til nærmeste virkedag.
Angrefristen anses overholdt dersom melding er sendt før utløpet av fristen. Kjøper har bevisbyrden for at angreretten er blitt gjort gjeldende, og meldingen bør derfor skje skriftlig (angrerettskjema, e-post eller brev).
Angrefristen begynner å løpe fra dagen etter varen(e) er mottatt.
Dersom vilkårene for angrerett er oppfylt, plikter selger å tilbakeføre alle faktiske kostnader som er belastet kjøper, bortsett fra returkostnader må dekkes av kjøper.
Retur og avbestilling
Du kan returnere alle varer fra Stoneware AS innen 14 dager fra kjøpsdato. Alle varer som returneres må være ubrukt og ha original emballasje, kvittering og ferdig utfyllt angrerettskjema.
Vennligst send en e-post til hei@stoneware.no slik at vi kan organisere retursendingen eller finne en alternativ løsning.
Kjøper er selv ansvarlig for fraktkostnader i de tilfellene returen ikke skyldes feil på varen hvor ansvaret ligger hos Stoneware AS. Kjøper er selv ansvarlig i tilfeller ved tapt eller bortkommet retursending og vi oppfordrer kjøper til å ta vare på original kvittering og sporingsnummer når returen sendes.
Fraktkostander for varer som skal byttes vil ikke bli refundert av Stoneware AS.
Vi dekker kun frakt av returnerte varer ved eventuelle feil og mangler.
Alle pakker fra stoneware.no inneholder et retur skjema som skal gjøre det enkelt for kunden å returnere varer.
Alle returer sendes til følgende adresse: Stoneware AS, Åsveien 18, 1369 Stabekk.